Karen & Martijn Go West

Petaluma en Wine Country

Terug van onze Thaise buren, het was weer heerlijk. Een lekkere fles Sonoma wijn erbij gedronken op de laatste avond. Californië is het goede leven. Vandaag de wine country ingereden, een mooi ritje dwars door de enorme wijngaarden van dit druivenparadijs. In Sonoma superlekker ontbeten en een wandeling gemaakt door het oude centrum. Erg de moeite waard, Sonoma! Daarna kort een winery bezocht - Bueno Vista - de oudste van de streek. Het was nog ochtend en er moest nog gereden worden dus toch maar niks geproefd. Daarna doorgereden naar Napa Valley en kort in Napa zelf geweest. Dit stadje is lang niet zo interessant als Sonoma. Maar de hoeveelheid wineries die hier bij elkaar liggen..het moet voor de fanatieke wijnliefhebbers hemels zijn om hier te vertoeven. Maar ja, dan moet je wel vervoer regelen.
Einde van de dag naar Point Reyes national seashore gereden, een woest schiereiland, met op het puntje een oude vuurtoren. Hier is de Pacific niet zo stil als een stuk zuidelijker, zelden zo'n harde wind gevoeld. In de lente kun je hier walvissen spotten..nu alleen in de verte een paar zeehonden gezien. Het laatste uitstapje van onze vakantie.

Tussendoor moesten we nog online inchecken, dat kan pas 24 uur voor de vlucht. W`ilden we meteen bij zijn want dan kun je nog zelf je stoelen uitzoeken. Is gelukt, we zitten nu naast elkaar met een gangpad ertussen, zodat we allebei wat meer beenruimte hebben en niet langs andere mensen moeten sjravelen om eruit te kunnen. Zag meteen dat we weer eenzelfde toestel hebben als op de heenreis, dat wordt dus weer afzien. Op deze lijn vliegen oude 747s en nieuwe 777s. We hebben de pech heen en terug in een (qua interieur) zwaar bejaarde kist te moeten zitten.

Karen is de boel nu aan het inpakken, ik mag schrijven. Niet dat ik veel zin heb, wetende dat dit de laatste keer is uit de USA. Inspiratie (of de rust om die nog te krijgen) heb ik ook niet meer echt. Vast wel weer als we thuiskomen dit weekend. Wil de reis sowieso nog eens voor onszelf op een rijtje zetten, het is allemaal zo snel gegaan!
Over en sluiten voor nu. See ya!

En hartstikke bedankt voor het lezen en reageren op onze verslagjes! We wilden het vooral voor onszelf gebruiken als dagboek, om later nog eens terug te kunnen lezen. Nu er ook nog een publiek bleek te zijn maakte het bijhouden ervan nog zinvoller (en leuker) om te doen, had het waarschijnlijk anders niet volgehouden!

Eelco en José

Wat een enorme indrukken in zo'n korte tijd! Kan me best voorstellen dat jullie daar rustig de tijd voor moeten nemen. Wij vonden het al geweldig om met jullie de reis virtueel mee te mogen maken. Bedankt daarvoor.

Toos & Martin

Genoten van jullie mooi reisverhalen + foto's.
Het zit er nu dus echt (bijna) op!
Hele goede terugvlucht toegewenst.

Anne-Marie en Frans

Maar goed dat je met het schrijven van jullie indrukken bent doorgegaan.
We hebben genoten. Succes met de terugvlucht.

Cogmios

Zo... en nu op naar Farmville :)