Karen & Martijn Go West

Exit Vegas, on the road again

Las Vegas hadden we oorspronkelijk gepland als logistiek noodzakelijke tussenstop maar bleek veel leuker dan gedacht. We hadden er best nog een dag kunnen blijven. Sin City doe je dus niet in één dag. De Strip hebben we voor de helft gedaan, van de Stratosphere - ons hotel - tot en met het Ceasar hotel. Natuurlijk is deze extravaganza zwaar over de top en met geen pen te beschrijven. De meeste hotels zijn om wat voor idiote reden dan ook boeiend om te ervaren, sommigen zijn ook nog eens gewoon écht mooi, hoe fake ze dan ook mogen zijn. Het Palazzo en Venetian bijvoorbeeld. Kopieerwerk van onder tot boven, maar zo perfect, tot in de kleinste finesse uitgevoerd met originele materialen (bepaald geen plastic) dat we het erg mooi vonden. Het woord hotel dekt trouwens de lading niet helemaal, een groot hotel in Vegas is shopping mall, pretpark, herbergt vele restaurants, biedt shows, is vooral ook casino en in de laatste plaats kun je er ook overnachten. En die restaurants, zo goed vind je ze zelden in de VS (wij zijn ze nog niet tegengekomen). Vrijdagavond was al zalig, zaterdag dito. Alleen nu zaten we ook nog eens op een toplocatie: op het San Marcoplein van Venetië, met live opera, en varende gondels op de achtergrond, en dat alles onder een prachtig blauwe lucht. Alsof je echt buiten zat. Naast het verrukkelijke eten ook een verrukkelijke fles wijn erbij. Oké, dit is geen Italië, maar als je er geblinddoekt naartoe werd gevoerd zou je het zo geloven.
Verder nog in Circus Circus, de Mirage, Wynns en Ceasar's Palace geweest. Wynns is misschien wel het mooiste hotel (een architectonische parel), maar deze is dan ook écht gericht op de upper class. Een hotel aan de Strip met 18 holes golfbaan in de tuin.. Ceasar's is gigantisch groot, en is net als Palazzo en Venetian italiaans kopiewerk, maar dan toch wat minder smaakvol uitgevoerd.
Vanochtend nog even de toren van ons hotel ingeschoten t/m verdieping 107 (dit is het hoogste gebouw in het westen van de VS) voor een 360 graden blik op Vegas. Foto's geschoten...maar toen we later de Strip helemaal zuidwaarts uitreden en Karen foto's wilde schieten van de zuidelijker gelegen hotels kwam ze erachter dat ik was vergeten het sd-kaartje uit de laptop te halen...geen foto's dus :(

Vandaag stond Death Valley op het programma maar hebben we niet meer gedaan. De zwaarte van deze trip hadden we toch wat onderschat, waardoor het ons verstandiger leek om een andere route te nemen richting Yosemite. Via Barstow zijn we naar Lone Pine gereden, een rit die erg tegenviel door heavy traffic en files op de interstate Vegas-LA. De I-15 gaat ook nog eens over flinke woestijngebergtes heen, en de combinatie hitte en lang en flink stijgen zorgde ervoor dat de ene na de andere auto het loodje legde. Nog nooit heb ik zoveel pechgevallen langs de weg gezien. En geloof me, dit is geen gebied waar je wil stranden, de afstand tussen bewoonde gebieden is zo onvoorstelbaar gigantisch hier. Ben blij dat we een hagelnieuwe (1975 mijl stonden er op de teller in Frisco) Japanner hebben met dikke motor, dit werk kan hij goed aan.
Lone Pine is een klein dorpje dat aan de voet ligt van de grootste berg van de VS (minus Alaska en Hawaï), Mount Whitney. Niks gereserveerd, bleek niet handig want de paar motels die ons wel aardig leken zaten allemaal volgeboekt of waren onbetaalbaar. Blijkt hier een uitvalsbasis te zijn voor klimmers die de East Sierra Nevada willen beklimmen. Uiteindelijk in een van buiten onooglijk motel terechtgekomen, dat van binnen toch nog redelijk is. We vrezen dat het morgen in Lee Vining (van waar weYosemite in zullen gaan, over de Tioga pas) niet veel anders zal zijn.

Anne-Marie en Frans

En maar blijven genieten!
Jammer van die foto's vanaf de 107de.
Succes met de volgende overnachtingsplekjes.

Toos & Martin

We printen inmiddels alle reisverslagen netjes uit en bergen dat op in een mapje! Kunnen we dat rustig "uit de hand" nog eens nalezen. Niet vergeten de camera te voorzien van het sd-kaartje, anders krijgen we geen mooie foto's meer te zien! Hopelijk hebben jullie een nu beter hotel getroffen?

Corine Goossens

Ja, in Las Vegas kom je ogen te kort!! Ben benieuwd welke grootheid er tegenwoordig optreedt in Ceasars Palace?
Nog heel veel mooie dagen.
groetjes, GAB Corine

Eelco en José

Wat een prachtige foto's, geweldig allemaal.
Geniet nog verder van jullie mooie reis.

Ad Vermetten

Geweldig wat een mooie trip. Erg genoten van jouw boeiende reisverhalen en super Can(y)on foto's.

Groeten,
Ad

Mieny & Wim

Wat een geweldige reis, mooie foto's en een prima verslag. We zijn jaloers op jullie. Geniet nog enkele dagen van jullie mooie avontuur and see you soon.

Mieny & Wim

P.s. ik ga van 30-10 tot 07-11 naar Seattle, ben benieuwd of het daar ook mooi is.