Karen & Martijn Go West

Enter the Desert

6 september 09:40, the Marriot Residence Inn in Palm Desert. Omgeven met een en al luxe, palmbomen zover je kunt kijken. En toch zitten we midden in de woestijn, ten oosten van Californië, recht onder Joshua Tree National Park. Wat we hier aantroffen is te bizar voor woorden. In de snikhete Coachelle Valley bevindt zich een gebied met alleen maar plaatsen als Palm Desert: groen, koel geairconditioned, weids. Vermaak voor de rijken. Niet alleen tijdelijk vermaak, er wonen hier tienduizenden mensen permanent. Veelal in gated communities: groepen huizen met een groot hek eromheen. De een nog idyllischer aangelegd dan de ander. Gisteren zijn we een stukje gaan rijden tot aan Indian Wells, ook zo'n gekke plaats. Belachelijk brede kilometers lange wegen doorsnijden deze oases, kilometers ook waarin niks gebeurt, alles ziet hetzelfde uit. Wat nog meer opvalt is dat het uitgestorven is op straat. Iedereen zit koel binnen, of slaat een balletje op een van de vele poenige golfbanen. Eigenlijk is het te gek voor woorden, maar fascinerend is het hoe dan ook.
Ons resort past ook prima in dit plaatje. Grote studio's, tot in de puntjes verzorgd en schoon, gemilimeterd gras, ontelbare palmbomen en een constant gesis buiten (dag en nacht!) van watersproeiertjes. Het volk dat zich hier laat verwennen is niet bepaald upper class, ontdekten we net tijdens ons ontbijt. De vele vette trucks buiten verrieden het al enigszins. Luid en volgevreten. Moest erg denken aan de clip van Soundgarden's Black Hole Sun, enge mensen. De keuze om mijn 'Intelligent Design is Stupid' t-shirt aan te trekken vond ik eerst een beetje eng, maar toen ik onderweg op de grond al een Book of Mormons tegenkwam wist ik dat ik er goed aan had gedaan. Lekker stangen die enge mensen hier.

Goed, ons gelaaf aan de maffe heerlijkheid van deze oase maakt wel dat we ons programma alweer moeten bijstellen. We wilden Joshua Tree NP bezoeken om van daaruit ineens door te karren naar Phoenix, Arizona. Gaat niet lukken. Zit niks anders op dan Joshua Tree te laten schieten, verdomd jammer. Maar ja, als we dat niet doen maken we de cirkel nooit meer rond. Zometeen dus nog flink wat water en proviand inslaan voor de lange rit (tussen de 4 en 5 uur) naar Phoenix, Scottsdale om precies te zijn. Hopelijk wacht ons daar in die verzengende hitte nog zo'n überfrisse kamer als deze (met net zo'n snelle internetverbinding, eindelijk!!).

Gisteren de Grote Oceaan voorgoed achter ons gelaten. Via Los Angeles door de San Bernardino Mountains naar Palm Desert gereden. Los Angeles is zo onvoorstelbaar groot. Voor mijn gevoel hebben er uren doorheen gereden, via een aaneenschakeling van drukke autowegen. Bij het mondaine Palm Springs hebben we de Aerial Tramway gedaan: een behoorlijk spectaculaire roterende gondellift die ons in 2,5 mijl van 2643 feet naar 8516 feet bracht. Het ding overbrugt 5 ecologische zones, van zone 1 (sonoran) tot zone 5 (arctic/alpine). Bovenop heb je uitzicht aan de ene kant over de woestijnvallei. Aan de andere kant bevindt zich het Mt. San Jacinto State Park, een alpine gebied vol dennebomen en een enorme wildlife. Ook dit contrast is behoorlijk bizar. Foto's volgen! Nu vamos naar de winkel om heel veel water in te slaan en dan weer back on the road.

Eelco en José

We lezen jullie reisverslagen met veel plezier!
Geniet van jullie verdere reis.

Toos & Martin

In plaats van de krant lezen we 's morgens eerst jullie reisverhalen! De PC is er niet aan gewend om zo vroeg op te starten!

Karen

Is ook een stuk interessanter dan de Limburger ;-). Heej maar als het goed is krijgen jullie nu onze VK?

Maar fijn dat we zoveel gelezen worden en dat er zoveel gereageerd wordt.

Esmee

Ben net terug van een weekendje Limburg en bij terugkomst kon ik even behoorlijk wat inhalen, veel foto's en twee lange reisverslagen. De foto's van de route langs de kust zijn echt heel gaaf. Bij dat Karen opgeknapt is en weer van een wijntje en lekker eten kan genieten en van de reis uiteraard. Blijf ons op de hoogte houden, als jullie terugkomen hoef je niets meer te vertellen :). Goede reis verder en op naar het volgende verslag. Bye

Anne-Marie & Frans

Wat een overgang straks van Marriot Residence in Palm Desert naar Hatert!
Verheugen ons al op het woestijnverhaal.

Ralph

Hi Martijn en Karen,

Wat een mooie verhalen, krijg er spontaan reislust van. Enjoy!