Karen & Martijn Go West

San Francisco dag 1 en 2

Het is nu 23:08 hier en terwijl ik een verhaaltje probeer te tikken ligt Karen alweer te slapen. Niet de eerste keer vandaag.. Ze is namelijk niet zo lekker, laten we het houden op een buikgriepje. Of een KLM-voedselvergiftiging, who knows. Vandaag - onze eerste volle dag in SF - verliep daarom anders dan we ons hadden voorgesteld. En gisteren, omdat de reis toch wel erg tegenviel (11 uur vliegen in KLM economy class is geen pretje), hebben we ook al niet veel ondernomen.

Vandaag zijn we begonnen met een rit in een historischestreet carnaar Fisherman's Wharf. De werf zelf is mooi, maar wel erg op familievermaak gericht. De weg er naartoe was wel prachtig, zo kregen we alvast een mooi stuk van deze bijzondere stad te zien. Op FW uiteraard wel een tijd staan kijken naar de enorme kolonie zeeleeuwen die daar om onverklaarbare redenen altijd massaal pleegt te vertoeven. Maar ja, Karen's sensitieve gesteldheid maakte dat we daar niet echt veel langer konden blijven. De beste optie was om een hop-on hop-off tour te gaan doen. Gewoon bovenin een dubbeldekker gaan zitten en rondrijden door de stad. Niet iets dat we normaal snel doen, maar nu kwam het goed uit. Op deze manier krijg je wel in korte tijd een goed overzicht van de stad en omdat we er maar drie dagjes zijn gaat het ons sowieso al niet lukken om veel op ontdekkingstocht uit te gaan. We hebben nu wel alvast kunnen zien waar we morgen wat uitgebreider bij kunnen gaan kijken: North Beach (de bakermat van de Beatniks), Haight Ashbury (dito van de Hippies), Presidio, Pacific Heights, Golden Gate Park...teveel om in 1 dag te doen. Morgenvroeg maar eens wat keuzes gaan maken, afgestemd op de toestand van Karen.

Maar los daarvan: we zitten in een prima hotel, ideaal gelegen bij Union Square. Het weer is lekker, net onder de 20 graden maar zonnig en droog. Het voorproefje van San Francisco was alvast veelbelovend, kan me goed voorstellen waarom iedereen die hier geweest is helemaal dol is op deze verrukkelijke stad.

Anne-Marie en Frans

De eerste dagen zitten erop. Mooie foto's! Vlugge beterschap voor Karen en pas op voor de bosbranden bij de voortzetting van de reis..

Guus en Marij

Karen, snel opknappen dus!

Eelco en José

Beterschap voor Karen en geniet van deze schitterende stad.

Toos & Martin

Jammer dat Karen niet helemaal in orde is!
Hopelijk knapt ze snel op en kunnen jullie verder genieten van de reis.

Esmee

Nou, jullie hebben de lange vlucht overleefd, alhoewel Karen er toch een griepje aan heeft overgehouden, echt rot voor je Karen, ik hoop dat je nog een beetje van SF kunt genieten en snel weer opknapt. Mooie foto's en wat een massa zeeleeuwen, zoveel heb ik er niet gezien, 8 jaar geleden was het maar een klein groepje.
Ben benieuwd naar jullie volgende verslag.

Rosalien en Roberto

Leuk dat we jullie reis kunnen volgen.
geniet ervan .
Hopenlijk knapt Karen vlug op

Juut

HEEL VEEL BETERSCHAP!

Marielle

Btw: in welk hotel zaten jullie? En hebben jullie de street car vanaf het eindpunt bij Powell Street gepakt? Leuk om dit allemaal te lezen zo kort nadat ik er zelf geweest ben!